Jak zachęcić 6 latka do odrabiana zadań z ,,0" - Forum
Znajdź nas na

Tworzymy społeczność rodziców

Zamknięty wątek

Jak zachęcić 6 latka do odrabiana zadań z ,,0"

4odp.
Strona 1 z 1
Odsłon wątku: 12994
Avatar użytkownika hubi
hubiPoziom:
  • Zarejestrowany: 20.07.2010, 07:11
  • Posty: 2760
  • Zgłoś naruszenie zasad
12 stycznia 2011, 20:53 | ID: 376961

Mam problem. Mój Synek nigdy w przedszkolu nierobił prolemów z robieniem zadań w książeczce. A gdzy przychodzi do domu to jest wiecznie proszenie zeby przysiadł,nie lubi pisać i jak jest duzo do manlowanie nie chce. Co zrobić aby zachęcić mojego przedszkolaka?

Avatar użytkownika Izabela Krauze
  • Zarejestrowany: 11.01.2011, 10:18
  • Posty: 12
1
  • Zgłoś naruszenie zasad
14 stycznia 2011, 19:41 | ID: 379589

Szanowna Pani,


w sytuacjach domowych dzieci niezbyt chętnie akceptują tzw.sytuacje zadaniowe, z którymi są stale konfrontowane w przedszkolu na zajęciach.Potrzebują w domu odpoczynku i spontaniczności, ponieważ są zmęczone samokontrolą zachowań poza domem i konfrontacją z ocenami ich działań.


Myślę, że przydałoby się sprawdzić u Synka tzw. predyspozycje szkolne - lateralizację (dominację półkuli mózgowej co odpowiada za prawo- lewostronność funkcji wzroku, słuchu,ręki i nogi), koordynację wzrokowo- ruchową itp.,co wpływa znacząco na czynności rysowania, pisania, odpoznawania znaków graficznych itp.Jest to ważne, ponieważ im wcześniej rozpoczniemy pomoc w tym zakresie tzw.reedukację, tym lepiej dziecko wystartuje w warunkach szkolnych.


Pozdrawiam, dr Izabela Krauze

Avatar użytkownika hubi
hubiPoziom:
  • Zarejestrowany: 20.07.2010, 07:11
  • Posty: 2760
2
  • Zgłoś naruszenie zasad
14 stycznia 2011, 20:06 | ID: 379649

Witam serdecznie,

Pani doktór co chodzi o te zachowania mój Synek został  przebadany.W szkole ma zajęcia wczesnego wspomagania i uczęszczamy na terapię sensoryczną.

 Synek jest po wielu przejsciach ze względu na wady wrodzone, ale rozwój psychiczny jest onad przeciętną.

Wczoraj żeby nie odrabiać lekcji schował plecak.

Avatar użytkownika Izabela Krauze
  • Zarejestrowany: 11.01.2011, 10:18
  • Posty: 12
3
  • Zgłoś naruszenie zasad
17 stycznia 2011, 10:17 | ID: 382452

Dzieci z wysoko rozwiniętymi czynnikami poznawczymi zazwyczaj muszą poradzić sobie z różnymi trudnosciami emocjonalnymi.Wynika to z wyższego poziomu myślenia abstrakcyjnego, wyższych umiejętności przewidywania zdarzeń itp. co utrudnia kontakty rówieśnicze,głównie z powodów różnego stylu komunikowania się.Przeżycia emocjonalne nagromadzone w różnych sytuacjach poza domem, muszą gdzieś znaleźć miejsce rozładowania.Najbezpieczniej zrobić to w miejscu i wobec osób, wobec których ma się pewność, że zawsze będą kochać bez względu na wszystko.


Może warto skorzystać z konsultacji z psychologiem, by nie utrwalały się nabyte wzorce radzenia sobie z problemami?


Pozdrawiam. dr Izabela Krauze

Avatar użytkownika hubi
hubiPoziom:
  • Zarejestrowany: 20.07.2010, 07:11
  • Posty: 2760
4
  • Zgłoś naruszenie zasad
17 stycznia 2011, 20:46 | ID: 383304

 Dziekuję Pani Doktór.Okazyjnie skorzystamy ,bo to co Pani mówi to prawda. Niestety coroba dziecka też duzo robii , stram się traktowąc go jak zdrowe dziecko ale czasmi pobłażam i myśle ze on to porostu wykorzystuje.

Pozdrawiam.