Ubezpieczenia finansowe. Co to jest i dlaczego warto w nie inwestować? - Artykuł
Znajdź nas na

Polub Familie.pl na Facebooku

Poleć link znajomym

Ubezpieczenia finansowe. Co to jest i dlaczego warto w nie inwestować?

Okresy spowolnienia gospodarczego ze wszystkimi negatywnymi skutkami społecznymi i ekonomicznymi są naturalną częścią rynku. Wyeliminowanie tego zjawiska – jak świadczą przeszłe i obecne doświadczenia – jest niemożliwe. Możliwe jest jednak stworzenie takich warunków, aby przejść przez ten okres z możliwie najmniejszymi stratami.

Jednym z najważniejszych elementów sprzyjających stabilizacji rynku są ubezpieczenia finansowe. PZU ma świadomość, jak ważna dla obrotu gospodarczego i rozwoju gospodarki jest możliwość korzystania z bogatej oferty produktów wspierających  biznes, dlatego też od wielu lat rozwija tę właśnie sferę ubezpieczeń  tj. gwarancje ubezpieczeniowe oraz ubezpieczenie kredytu.

Przedsiębiorcy, którzy nie do końca ufają swoim kontrahentom często chcą się zabezpieczyć przed ich ewentualną nierzetelnością, lub chcą się uwiarygodnić w walce o duży kontrakt, mają do wyboru wiele produktów ubezpieczeniowych, które wspierają prowadzenie biznesu w tych trudnych czasach. W ofercie PZU, która sukcesywnie jest rozbudowywana od 15 lat znajduje się obecnie ok. 20 podstawowych rodzajów  produktów   ubezpieczeniowych  i  gwarancji.

Jakościowa zmiana w filozofii działania i ofercie produktowej ubezpieczeń finansowych  PZU dokonała się po 2005 roku. Wprowadzono wówczas do oferty szereg nowych produktów: Były to głównie nowe rodzaje gwarancji będące warunkiem wykorzystania funduszy unijnych. Dodatkowo wprowadzono do oferty ubezpieczenie kredytu bankowego, czy ubezpieczenie zagranicznych wierzytelności pieniężnych  (eksportowego kredytu kupieckiego).

Przez 15 lat rynek ubezpieczeń finansowych systematycznie  dojrzewał. W latach dziewięćdziesiątych niemal jedynym kryterium, które miało istotne znaczenie dla klientów  była cena ubezpieczenia. Obecnie silnie wzrosła świadomość i wiedza klientów na temat samych produktów jak i możliwości ich wykorzystania. Za dobry produkt, zabezpieczający ich działalność klienci są skłonni zapłacić więcej.  Obecnie o  jakości produktu ubezpieczeniowego stanowią  również  tzw. usługi okołoproduktowe będące częścią  oferty PZU. Są nimi, między  innymi - szczególnie ważne  z  punktu  widzenia ciągłości relacji biznesowych - bezpłatne działania monitorujące oraz prewencyjne decydujące nierzadko o dalszej współpracy pomiędzy dostawcą a dłużnikiem.

PZU chce, aby w przyszłości w sferze gwarancji ubezpieczeniowych siłą firmy było szybkie reagowanie na potrzeby biznesmenów w zakresie zarówno ich finansowania jak i realizacji ich projektów. W sferze ubezpieczenia wierzytelności pieniężnych PZU będzie doskonaliło narzędzia umożliwiające racjonalne zarządzanie ryzykiem i przyspieszające przepływy finansowe, rozszerzając zakres oferowanych produktów i wartość usług dodanych.

Gwarancje finansowe, są produktami skierowanymi głównie do przedsiębiorców. Spotkać można kilka rodzajów gwarancji, a są to:

  • Gwarancja zapłaty wadium - zabezpiecza pokrycie strat organizatora przetargu, gdy zobowiązany, który wygrał przetarg: odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, gdy z jego winy nie dojdzie do podpisania umowy, czy też nie zostanie wniesione zabezpieczenie należytego wykonania umowy;
  • Gwarancja należytego wykonania kontraktu - wnoszona jest przez wykonawcę w dniu podpisania umowy i zabezpiecza ewentualne roszczenia inwestora w przypadku nienależytego wykonania kontraktu. Obowiązek jej złożenia musi wynikać bezpośrednio z treści umowy;
  • Gwarancja usunięcia wad i usterek - stanowi dla inwestora zabezpieczenie, że ewentualne wady i usterki realizowanego kontraktu (ujawnione już po przejęciu przedmiotu kontraktu protokołem zdawczo - odbiorczym) zostaną właściwie i terminowo usunięte;
  • Gwarancja zwrotu zaliczki - ma zastosowanie w sytuacji, gdy inwestor wypłaca wykonawcy zaliczki pieniężne na poczet realizowanego kontraktu. Chroni ona interesy inwestora w sytuacji, gdy nierzetelny kontrahent wykorzysta zaliczkę niezgodnie z umową lub nie rozliczy się z niej we właściwy sposób;

Największym wyzwaniem dla firm działających na tym niezwykle konkurencyjnym rynku jest właściwe rozumienie bieżących i przyszłych potrzeb rynku i Klientów.

Zapraszamy do współpracy.

Partnerem naszej akcji informacyjnej jest: