Opublikowany przez: aguska798 2011-08-03 11:10:26
Wybierając się na urlop lub weekend i chcąc go spędzić w hotelu musimy pamiętać o jednej, bardzo ważnej zasadzie- w hotelu jesteśmy GOŚCIEM- nie klientem! Personel jest dla nas- nie odwrotnie! Mamy prawo skorzystać z usług hotelowych
ROOM SERVICE- czyli popularna usługa gastronomiczna w hotelu- "Śniadanie do pokoju". W hotelach cztero i pięciogwiazdkowych jest to usługa obowiązkowa przez całą dobę. Możemy zamówić każdy posiłek do pokoju, który jest dostępny w karcie menu/ room service hotelu.
W trzygwiazdkowych hotelach Room- service można zamówić przez minimum 12 godzin, hotele jedno i dwugwiazdkowe nie mają obowiązku świadczyć wyżej wymienionej usługi, lecz mogą zaproponować nam ją w swojej ofercie, aby uatrakcyjnić nam pobyt;)
JAK POWINIEN ZACHOWAĆ SIĘ KELNER PODAJĄC NAM ROOM- SERVICE?
- powinien zapukać i wejść dopiero po wezwaniu. Gdy nie usłyszy odpowiedzi, powinien zapukać jeszcze raz i skorzystać z telefonu
- nie powinien rozglądać się po naszym pokoju
- powinien się miło przywitać, gość może również mile "zagadnąć"
- powinien nas zapytać, gdzie chcemy zjeść posiłek ( na balkonie, w pokoju, a może w łóżku)
- powinien nakryć nam miejsce, w którym zdecydowaliśmy się zjeść śniadanie
- powinien zanotować nasze szczególne zamówienia
- powinien życzyć nam "smacznego"
- powinien zachować przede wszystkim "dyskrecję"
CO POWINNA ZAWIERAĆ KARTA ROOM- SERVICE?
Karta Room- service powinna zawierać:
*czas oczekiwania na podanie posiłku, ponieważ nieraz personel musi pokonać spory dystans w hotelu
*godziny podawania śniadań,
*nr tel, pod którym gość hotelowy może złożyć zamówinie
* cennik
JAK MOŻEMY ZAMÓWIĆ USŁUGĘ ROOM- SERVICE?
Usługę Room- service możemy zamówić poprzez:
- wywieszkę klamkową
- zgłoszenie przy zakwaterowaniu do pokoju
- telefonicznie, poprzez nr tel podany w karcie Room service
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.