Moja 7letnia cóka ma kłopoty z czytaniem,zna literki ale nie potrafi ich poskładać razem.Może ktoś zna jakies programy komputerowe które mogłyby nam pomóc ?
8 lutego 2011 17:21 | ID: 410452
Zamiast programów komputerowcych radziłabym uczyć dziecko przez zabawę zaczynając od najkrótszych wyrazów
8 lutego 2011 18:48 | ID: 410545
Ja również proponuję na tym etapie nie korzystać z programów komputerowych ;( Może sam homerze12 sobie poradzisz? Spróbuj!
8 lutego 2011 18:51 | ID: 410551
A czy Córka umie głoskować? Nie ma z tym problemu? Próbuj małymi kroczkami, tak jak radzą dziewczyny, zacznij od krótki 3,4-literowych wyrazów.
8 lutego 2011 21:30 | ID: 410849
Taki problem to problem słuchowy.
Najlepiej załatwić to poprzez ćwiczenia z dzieckiem.
Podobnie jak inne dziewczny uważam, że lepiej i szybciej dziecko się nauczy, jeżeli Ty będziesz mu pomagać , a nie komputer.
9 lutego 2011 10:06 | ID: 411300
na początek proponuję prostą zabawę . Głoskujesz córce jakiś wyraz , a ona musi powiedzieć go w całości . Gdyby to okazało się za trudne - wypowaiadaj wyrazy sylabami . Wyrazy te muszą być proste i znane dziecku ...
9 lutego 2011 17:04 | ID: 411710
Zamiast komputera polecałbym tablicę magnetyczną z literkami - na pewno mniej szkodliwe dla oczu, a równie skuteczne (albo nawet lepsze).
9 lutego 2011 21:26 | ID: 412077
Zamiast komputera polecałbym tablicę magnetyczną z literkami - na pewno mniej szkodliwe dla oczu, a równie skuteczne (albo nawet lepsze).
Ooo to jest świetny pomysł :)
9 lutego 2011 21:29 | ID: 412083
Myślę,że nie żadne programy tylko Mama i Tata powinni jakoś pomóc...Duzo czytać RAZEM...
Zamiast programów komputerowcych radziłabym uczyć dziecko przez zabawę zaczynając od najkrótszych wyrazów
Masz rację Marleno
9 lutego 2011 21:48 | ID: 412120
w tym wypadku należy zacząć od ćwiczeń słuchowych , dopiero później przejść na materiał literowy ...
9 lutego 2011 22:04 | ID: 412157
w tym wypadku należy zacząć od ćwiczeń słuchowych , dopiero później przejść na materiał literowy ...
Też myślę, że najpierw synteza i analiza słuchowa, a potem konkretne czytanie
9 lutego 2011 22:05 | ID: 412160
jesli dziecko nie słyszy innych - nie usłyszy także i siebie ...
10 lutego 2011 08:58 | ID: 412419
Proponowałabym jednak zdiagnozować Małą. Jesli to deficyty f. słuchowej otrzymasz konkretne ćwiczenia do pracy z córką w domu, a w szkole może zostać włączona do pracy w zesp.korekcyjno-kompensacyjnym (jeśli będa takie wskazania) Opóźnienia f. słuchowych przekładają się również na trudności w pisaniu. Lepiej nie działać tylko intuicyjnie.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby tworzyć nowe wątki i dyskutować na forum.