Matematyka uczy myślenia i to wyjaśnia tak wielki nacisk, który kładzie się na nią w systemie edukacyjnym. Jak czytamy na uczdziecko.pl polscy naukowcy wykazali, że trudności z matematyką nie dotyczą tylko dzieci z małym ilorazem inteligencji. Badania dowodzą, że zaburzenia w przyswajaniu treści matematycznych mogą być spowodowane, genetycznymi lub wrodzonymi nieprawidłowościami tych części mózgu, które są bezpośrednim anatomo-fizjologicznym podłożem dojrzewania umiejętności matematycznych zgodnie z wiekiem – zwanymi dyskalkulią.
Trudności z matematyką mogą mieć opłakane konsekwencje nie tylko w postaci jedynek w szkole, ale również mogą prowadzić do zaburzeń emocjonalnych.
uczdziecko.pl
Jak można sobie poradzić z matematyką? Rodzice, macie jakieś pomysły?


Żaden problem, czy to jest 23 czy 32! Myślałam 64, pisałam 24! Minus zmieniałam na plus... I nie był to efekt roztrzepania, braku koncentracji, całe zadanie, tzn. to, jak ja podczas niego myślałam i co chciałam dalej robić, było idealnie - ale liczby się nie zgadzały. W końcu nauczyciel kazał mi pisać równania czytając je na głos. Efekt? Czytałam liczbę, ale na papierze zostawała inna. Szok. I to było kompletnie niezależne ode mnie.
