10 sierpnia 2009 17:02 | ID: 41853
10 sierpnia 2009 17:32 | ID: 41859
10 sierpnia 2009 18:04 | ID: 41865
10 sierpnia 2009 18:17 | ID: 41873
10 sierpnia 2009 21:18 | ID: 41934
10 sierpnia 2009 21:22 | ID: 41936
10 sierpnia 2009 21:25 | ID: 41937
10 sierpnia 2009 21:27 | ID: 41940
10 sierpnia 2009 21:37 | ID: 41942
10 sierpnia 2009 22:26 | ID: 41963
11 sierpnia 2009 07:40 | ID: 41988
Więc jesteśmy "kartonowym" państwem. W Afryce czy Azji można by ładne ośiedla wybudować :)
3 grudnia 2009 21:10 | ID: 86565
3 grudnia 2009 21:13 | ID: 86567
3 grudnia 2009 21:26 | ID: 86572
3 grudnia 2009 21:30 | ID: 86576
W przypadku reklamowania towaru z tytułu jego niezgodności z umową przepisy konsumenckie nie przewidują konieczności przechowywania oryginalnych opakowań. Dokonując zakupu, konsument płaci za towar, a opakowanie nie jest nawet jego częścią składową. Sprzedawca nie może zatem uzależniać przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji od posiadania opakowania, w jakim towar został przekazany. Podstawą przyjęcia towaru jest dowód zakupu (np. paragon fiskalny lub faktura VAT).
Inaczej sytuacja wygląda w przypadku reklamowania produktu na podstawie gwarancji. Gwarant może uzależnić przyjęcie reklamacji od konieczności zachowania oryginalnego opakowania towaru. Warunki te podlegają jednak ocenie pod kątem tego, czy nie zawierają klauzul abuzywnych (czyli niedozwolonych postanowień umownych – są to takie zapisy w umowie, które nie zostały uzgodnione indywidualnie oraz nie wiążą konsumenta, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy) albo nie stanowią nieuczciwych praktyk rynkowych. Wymóg przechowywania opakowań może być np. uznany za zbyt uciążliwy dla konsumenta ze względu na skomplikowane formalności.
Obowiązek posiadania oryginalnego opakowania istnieje w przypadku odstępowania od umowy zawartej na odległość. Wówczas towar musimy zwrócić w stanie nienaruszonym – wraz z opakowaniem.
Opakowanie, w którym przekazujemy towar reklamowany sprzedawcy/gwarantowi, ma głównie na celu zapobiec uszkodzeniom towaru w transporcie. Ma to szczególne znaczenie przy reklamowaniu towaru zakupionego na odległość. Dlatego też regulaminy sklepów internetowych zazwyczaj zawierają zastrzeżenie o konieczności zachowania oryginalnego opakowania. Regulamin nie może jednak uzależniać możliwości złożenia reklamacji od konieczności przesłania towaru w oryginalnym opakowaniu.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.)
www.cm.ecorys.pl
4 listopada 2016 13:51 | ID: 1349237
Hej! Jeśli szukasz dobrego producenta kartonów, to polecam:{wymoderowano}- kartony super jakości, bardzo wytrzymałe. Polecam.
4 listopada 2016 17:39 | ID: 1349272
Nie trzymam kartonów bo nie mam gdzie ,tylko trzymam od dekodera, bo już miałam problem z oddaniem Mały jest to włożyłam do pawlacza, te większe wyrzucam
4 listopada 2016 19:59 | ID: 1349285
Magazynowaniem kartonów zajmuje się mąż, przetrzymuje je w garażu na poddaszu.Co jakis czas część z nich przeznacza do spalenia, mimo to ciagle ich przybywa .
4 listopada 2016 22:50 | ID: 1349294
Magazynowaniem kartonów zajmuje się mąż, przetrzymuje je w garażu na poddaszu.Co jakis czas część z nich przeznacza do spalenia, mimo to ciagle ich przybywa .
U nas tak samo ida na rozpalke do pieca ;)
4 listopada 2016 23:11 | ID: 1349304
mój mąż skłąduje kartony na strychu! po zabawkach, urządzeniach itp! ja najchętniej bym wszystkie spaliła, ale On nie każe!
6 listopada 2016 16:59 | ID: 1349416
mój mąż skłąduje kartony na strychu! po zabawkach, urządzeniach itp! ja najchętniej bym wszystkie spaliła, ale On nie każe!
no tak czasami sie przydają ma racje ;)
Nie masz konta? Zaloguj się, aby tworzyć nowe wątki i dyskutować na forum.